En Nefret Edilen 5 Oyun

ride to hell

Kendi aramızda her zaman en iyi oyunların hangileri olduğunu konuşsak da, her sene birbirinden kötü yapımlar da piyasaya sürülüyor. Bunlar sadece bağımsız yapımlar değil; yüksek bütçeli oyunlar da tam bir felaket olabiliyorlar. Vaat ettiklerini sunamayanlardan, ne idüğü belirsiz oyunlara kadar birçok oyun raflardaki yerini alıyor. Bu yazımızda, bunların arasından özenle seçtiğimiz en kötü 5 oyunu sıraladık.

Listeye şöyle bir baktığınızda hiçbiri oyunu tanımadığınızı fark edeceksiniz. Yazının sonuna geldiğinizde de iyi ki tanımıyorum diyebilirsiniz. Bugüne kadar en kötü inceleme ve kullanıcı yorumlarını almış bu oyunlar, gerçekten çok kötüler. Sadece aşağıda yer alan videolarını izleyerek bile, oyunlardan ölümüne nefret etmeniz mümkün. Hazırsanız -tahminen çok da hazır değilsiniz- listemize başlayalım:

1- Motorbike

Playstation 3 için yayınlanan bu oyun, gelmiş geçmiş en kötü motosiklet simülasyonlarından bir tanesi olmasının yanı sıra, açık ara en kötü oyunlardan da bir tanesi. 100 üzerinden ortalama 17 inceleme ve 10 üzerinden 1.3 kullanıcı puanı alarak dibi gören oyun, çeşitli akrobatik hareketler yaptığınız ve farklı platformlardan geçmeye çalıştığınız bir yapım.

Oyun temel fikri çok güzel dursa da, uygulanışının tam bir felaket olması, bu kadar kötü puanlar almasına yetiyor. Hemen yukarıdaki videoda görebileceğiniz gibi farklı platformlardan atlamanız gereken yerlerde, oyunun fizik motoru tam olarak yazılmadığı için normal düşünerek geçmeniz mümkün olmuyor. Haliyle saatlerce bir taşın üzerinden atlamaya çalışabiliyorsunuz. Dahası oyunda motosikletlerin geri geri tam sürat gitmesi de müthiş bir detay.

2- NBA Unrivaled

Playstation ve Xbox için hazırlanan bu oyun, tartışmasız gelmiş geçmiş en kötü spor oyunu. Arcade tarzda hazırlanmış bir oyun olması sebebiyle oyuncuların dört gözle beklediği; ancak ortaya çıkan ürünün tam bir saçmalık olması sebebiyle bir hayli üzüldükleri bir yapımdı. Metacritic üzerinde 0.6 gibi bir kullanıcı oylamasına sahip olan bu oyunun temel problemi ise yapay zekaydı.

Yapay zekaydı dedik ama işin doğrusu yapay zekanın hiç olmamasıydı. Yani siz elinize topu alıp, hiç zorlanmadan ilerleyebiliyor ve en sonunda çok kolay şekilde sayı yapabiliyordunuz. Böyle olunca da basketbol oyununun bir anlamı kalmıyordu.

3- Fast and Furious: Showdown

Film oyunlarının çok iyi olmadığını biliyoruz. Heyecanla beklenebilecek bir yarış oyunu serisine dönüşebilecekken, Hızlı ve Öfkeli oyunu tam bir rezilliğe evrildi. PC, Playstation 3 ve Xbox 360 platformları için yayınlanan oyun, yarış oyunları arasında en kötü puanları alanlardan bir tanesi oldu. 2013 yılın yayınlanması sebebiyle oyuncuların beklentileri bir hayli yüksekti. Fakat oyun çıktığında önce grafikleri beğenilmedi. Ardından herhangi bir fizik ve çarpışma motoru olmaması işi zaten inanılmaz kötü bir noktaya çekerken, ara sahnelerin de filmden çok uzakta olması son noktayı koydu. 

4- Family Party: 30 Great Games Obstacle Arcade

Böylesine bir isme sahip olması bile oyunun ne kadar kötü olabileceğini önceden ele veriyor. Wii U'ya özel olarak Art Co. Ltd tarafından geliştirilen ve D3 tarafından yayınlanan oyun, vasat olmanın yanına bile yaklamamıştı. Oyuna girdiğinizde karşınızda 30 farklı küçük oyun görüyordunuz. Fakat isminde belirtildiği gibi hiçbiri muhteşem (great) değildi. Dahası bu oyunların neredeyse hepsi sıkıcıydı.

Sıkıcı olmaları yetmiyormuş gibi hepsi birbirinden uzundu. Yani bir aile olması sebebiyle birkaç dakika süreceği düşünülen oyunlar, size aynı şeyleri yaptırarak, onlarca dakikanızı alabiliyorlardı. Haliyle oyunu satın alanlar, harcadıkları paralar için aylarca üzülmüşlerdi.

5- Ride to Hell: Retrubution

Eutechnyx tarafından geliştirilen ve Deep Silver tarafından yayınlanan oyun, 2013 yılında PC, Playstation 3 ve Xbox 360 platformları için piyasaya sürülmüştü. Oynanmaya başlandığı gün itibariyle de gelmiş gelmiş en kötü oyun sıfatını edinmişti. Bir oyun nasıl yapılmaz sorusunun cevabı olan Ride to Hell, oyun içerisinde neredeyse her şey yanlış yapmıştı. Kısaca bir oyunda iyi olması gereken, hikaye, oynanış, grafikler, sesler ve yapay zeka, bu oyunda neredeyse yoktu.

Daha doğrusu hepsi vardı; ancak sanki bitmemiş gibiydi. Muhtemelen yapımcısının istediğinden çok önce piyasaya sürülen oyun, büyük bir felakete dönüşmüş ve gelmiş geçmiş en kötü oyun lakabını almaktan kurtulamamıştı. Yine Metacritic üzerinde 13 inceleme ortalaması ve 1.0 kullanıcı puanıyla dibi boylamaktan da kurtulamamıştı.

Ride to Hell: Retribution Duyuruldu

Battlefield 1 Hakkında 7 İlginç Bilgi

Civilization VI İçin 8 Önemli İpucu

Konular: Oyun

En Nefret Edilen 5 Oyun için Yorum yap ve Puan ver

Üye olmadan yorum gönderebilirsiniz.